Kamaxel SRM 239

  • 4 200 kr

Efter många dyno-tester så kom jag fram till hur den här kamaxeln skulle designas för att ge en riktig gat-motor maximalt med effekt och vrid utan att tumma på

I lager
Lagersaldo: 1
Artikelnummer: 1
Dela

Efter många dyno-tester så kom jag fram till hur den här kamaxeln skulle designas för att ge en riktig gat-motor maximalt med effekt och vrid utan att tumma på bottendrag eller avgasvärden.  Lite likt Volvos V-kam men med mera area och lyft.  Den har också Volvo orginal 36 mm bascirkel så den behöver inte lashcaps. Man kan dock behöva finjustera ventilspelet åt nåt håll 0.05mm (3.95-4.05 brickor bruka räcka på en bra topp).  112 nockvinkel och 239 grader vid 1.27mm.  Läs om testerna på Sävar turbos forum.   https://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=98096